تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/23 - 07:05
کد خبر: 510617

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

مقاومت علیه دلار/ از انحصاری برای گران فروشی! تا قرار سن‌پترزبورگ

مقاومت علیه دلار/ از  انحصاری برای گران فروشی! تا  قرار سن‌پترزبورگ

مطبوعات امروز کشور به موضوعات مختلفی پرداختند که مهم ترین آن‌‌ها دیدار پوتین و قالیباف در بریکس نقشه هم‌افزایی در دوران جدید سیاست‌ورزی و صبح اولین جمعه ماه محرم بود که در پیشخوان مطبوعات خود عرضه کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال‌هاست که صبح اولین جمعه ماه محرم، حال و هوای دیگری دارد. حال و هوایی از جنس بغض‌هایی که در گلو فشرده می‌شود و اشک‌هایی که به دلیل مظلومیت علی اصغر شش ماهه ریخته می‌شود. روز گذشته به همین مناسبت، در بیش از ۸هزارو۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان، هزاران مادر و کودک در هیئت و تکایای مذهبی، حسینیه‌ها و مصلا‌ها گرد هم آمدند تا قصه کودک شش ماهه دشت کربلا را در گوش شیرخوارگان خود نجوا کنند. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع  و موضوعات مهم دیگر نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر آغاز کرد: جبهه انقلاب به رئیسی افتخار می‌کند مدعیان اصلاحات دولت خود را گردن نمی‌گیرند

بررسی و مقایسه واکنش و موضع مدعیان اصلاحات در پایان دولت روحانی با مواضع جبهه انقلاب در پایان دولت سیزدهم حاوی نکات و درس‌های زیادی درباره میزان موفقیت دولت شهید رئیسی و دولت روحانی است.

مقایسه واکنش‌ها و مواضع جناح‌ها و جریانات سیاسی و به خصوص حامیان هر دولت نسبت به عملکرد هرکدام از دولت‌ها در پایان دوره مسئولیتشان یک معیار و سنجه خوب برای بررسی میزان موفقیت آن دولت‌ها به شمار می‌آید.

در همین راستا بررسی مواضع و واکنش جبهه انقلاب نسبت به دولت شهید رئیسی در مقابل واکنش و موضع مدعیان اصلاحات در قبال دولت روحانی می‌تواند به خوبی صدق گزاره موفقیت شهید رئیسی و ورشکستگی دولت روحانی را نشان دهد.

مدعیان اصلاحات گرچه از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی با تحلیل شرایط و تلقی عدم موفقیت وی، سعی در جدا نشان دادن خود از وی با استفاده از تعابیری همچون «رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان»،

«فرزندخوانده اصلاحات»، «دولت تصادفی»، «دولت یک‌میلیونی»، «دولت پوپولیستی»، «دولت‌قرضی»، «دولت حسینقلی‌خان» و «بی‌شناسنامه‌ترین دولت» داشتند ولی به خصوص در دولت دوم روحانی با سکوتی ناشی از شرم در قبال عملکرد وی، علی‌رغم حضور پررنگ و سهم زیاد در عملکرد بد این دولت، سعی در تبرئه خود نسبت به عملکرد روحانی داشتند.  نگاهی کوتاه به مواضع روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای مدعیان اصلاحات و افراد سرشناس در این طیف به خصوص در مرداد ماه 1400، شرم آنان نسبت به دولت روحانی که خود بیشترین سهم را در آن داشتند نشان می‌دهد.

آنان چه در کوران آبان 98‌، چه در قبال دیگر تصمیمات نسنجیده و اسفناک دولت‌های یازدهم و دوازدهم و از همه مهم‌تر در پایان دوران هشت‌ساله دولت روحانی یا از خود احاله مسئولیت کرده یا سیاست سکوت را در پیش گرفتند.

در مقابل این سیاست و راهبرد مدعیان اصلاحات، بیان جبهه انقلاب در قبال عملکرد شهید رئیسی بسیار واضح است، جبهه انقلاب با افتخار از دوران شهید رئیسی یاد کرده و در مرداد ماه 1403 از بیان حمایت خود از اقدامات درخشان دولت شهید رئیسی هیچ ابایی نداشته و آن را مایه افتخار خود می‌داند.

32 سال در برابر 13 سال چه کسی طلبکار است

دورویی و احاله مسئولیت از خود در میان مدعیان اصلاحات از جمله طیف کارگزارانی‌ها در شرایطی است که بخش اعظم ناکارآمدی و اشتباهات دولت روحانی ناشی از حضور همین طیف افراد در ساختار دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود.

مدعیان اصلاحات در حالی خود را طلبکار و منتقد شرایط کشور معرفی می کنند که بیش از هر جریان دیگری برای حداقل 32 سال سکان اداره کشور را برعهده داشتند و در فراری به جلو و ناشی از دورویی، با حمله به دوره ای که مجموعا کمتر از 11 سال عهده دار مسند اداره کشور بوده است همه‌ ناکامی ها را به این دوره منتسب کرده و در برابر  32 سال عملکرد خود، سکوت می کنند.

این افراد در حالی امروز به ناترازی انرژی و به خصوص برق در کشور انتقاد می‌کنند که بخش عظیمی از این ناترازی ناشی از ترک فعل دولت روحانی و تصمیمات اشتباه آنان با نگاه به معاهده اقلیمی پاریس بود.

در ادامه وطن امروز نوشت: مقاومت علیه دلار

عصر روز چهارشنبه 20 تیر رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در نشست روسای مجالس بریکس، تهران را به مقصد روسیه ترک کرد. سفر محمدباقر قالیباف به روسیه، نخستین حضور یک مقام بلندپایه ایرانی در نشست‌های رسمی بریکس پس از عضویت قطعی کشورمان در آن است. ایران که در شهریور سال گذشته (1402) با سفر شهید سیدابراهیم رئیسی به آفریقای جنوبی به عضویت این گروه درآمد، تاکنون در سطح یک مقام بلندپایه در نشست‌های بریکس حضور نیافته بود که این امر با سفر قالیباف به روسیه انجام شد. 

اهمیت عضویت ایران در گروه بریکس و مهم‌ترین هدفی را که کشورمان از عضویت در آن دنبال می‌کند، باید در دستیابی به منابع مالی در هر ۲ نهاد بانک توسعه جدید و مکانیزم ذخیره احتیاطی بریکس بدانیم. هرچند تحریم‌‌های مالی ایالات متحده، دسترسی به منابع این ۲ نهاد را برای ایران دشوار می‌کند اما بریکس در فرآیند دلارزدایی انواع روش‌ها را برای ارائه وام و خدمات به اعضا اتخاذ کرده است که این روش‌ها می‌تواند به کاهش تاثیر تحریم‌ها در همکاری ایران با نهادهای مالی بریکس کمک کند.

بانک توسعه جدید از روش‌هایی چون ارائه وام به ارز ملی قدرت‌های عضو بریکس، رمز ارز و همچنین سوآپ ارزی برای ارائه خدمات به اعضا استفاده می‌کند.  بر همین اساس عضویت در بریکس برای کشورمان حائز اهمیت است و قالیباف نیز در سفر به روسیه به اهمیت عضویت ایران در بریکس اشاره کرد و گفت: بریکس فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط خود با کشورهای عضو بریکس است.

مجمع پارلمانی نیز برای تقویت چندجانبه‌گرایی و از طرف دیگر برای مسائل توسعه‌ای و امنیت جهانی است. وی همچنین افزود: بریکس در همه زمینه‌ها فعالیت دارد. در همین سالی که ریاست بر عهده روسیه است بیش از ۲۵۰ نشست کارشناسی در حوزه‌های مالی، پولی، اقتصادی، مسائل فرهنگی و اجتماعی برقرار می‌شود.

*علیه یکجانبه‌گرایی غرب

دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه اجلاس مجمع پارلمانی بریکس که در سن‌پترزبورگ انجام شد، از مهم‌ترین بخش‌های سفر قالیباف به روسیه بود که مورد توجه رسانه‌ها نیز قرار گرفت.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: گسترش همکاری‌ با همسایگان ،اولویت دولت چهاردهم

پیام انسجام و همکاری مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران به ملت و دولت‌های کشورهای منطقه ارسال شد. پزشکیان با گفتن اینکه «گفت‌وگوی عمیق، سازنده و هدفمند با هدف ایجاد انسجام منطقه‌ای و همکاری در زمینه‌های مختلف، تنها راه‌ گذار از بحران‌ها و ایجاد امنیت پایدار در منطقه است»، از گزاره اصلی رویکرد سیاست خارجی خود برای ایجاد یک پارادایم همکاری در روابط منطقه غرب آسیا پرده برداشت.

رئیس‌جمهور منتخب در یادداشتی که در روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید» منتشر شد، اعلام کرد که در آغاز کار خود برای محقق شدن هدف جدی دولتش در مسیر همکاری منطقه‌ای، دست دوستی و برادری به سوی همه همسایگان و کشورهای منطقه دراز می‌کند.

او در این یادداشت، ایجاد آینده روشن و بهره‌برداری درست از نعمت‌های خدادادی و موقعیت ژئوپلیتیک استثنایی را در گرو انسجام‌بخشی به مناسبات میان کشورهای منطقه دانست و یادآور شد: گفت‌وگوی عمیق، سازنده و هدفمند با هدف ایجاد انسجام منطقه‌ای و همکاری در زمینه‌های مختلف، تنها راه‌ گذار از چالش‌ها و تلاطم‌های موجود، ایجاد ثبات و امنیت پایدار و بهره‌مندی مردم منطقه از مواهب و ثروت‌های خود است.

مخالف انحصار تصمیم‌گیری‌های جهانی هستیم

پزشکیان با اعلام اینکه در آغاز کار خود برای محقق شدن این هدف و حرکت واقعی و جدی در مسیر همکاری، دست دوستی و برادری به سوی همه همسایگان و کشورهای منطقه دراز می‌کنم، تصریح کرد: ایران و همسایگان عرب و مسلمان در بسیاری از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای دیدگاه و منافع مشترک دارند. همه ما با انحصار تصمیم‌گیری‌های جهانی توسط چند قدرت خاص و با تقسیم جهان و قطب‌بندی بر اساس منافع قدرت‌های بزرگ مخالفیم.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: انحصاری برای گران فروشی!

در سال های اخیر که بیشتر کمبود و گرانی بلیت پرواز به ویژه در پیک های مسافرتی پیش می آید، این پرسش اساسی هم مطرح می شود که چرا برای پروازهای داخلی از توان شرکت های خارجی استفاده نمی کنیم؟

درباره استفاده از ظرفیت های خارجی، اگر فرض را بر این قرار دهیم که نافی منافع عده یا گروه هایی در داخل نباشد، اما طبیعتا محدودیت ها و چالش های قانونی متعددی پیش روی خود دارد تا به نتیجه برسد. البته ما به طور مشخص درباره این که از چنین ظرفیتی بهره بگیریم یا خیر، اساسا اصرار یا قضاوت ویژه ای نداریم؛ اما به این هم اعتقاد نداریم که مسافران در پیک های مسافرتی، دربه در دنبال وسیله ای بگردند که خود را به مقصدشان برسانند و در این میان عده ای سوءاستفاده گر، با قیمت بلیت ها هر کار دلشان می خواهد انجام دهند.

استفاده از شرکت های خارجی آری یا نه؟

در عین حال به این سوال باید پاسخ داد، ماجرای استفاده از ظرفیت شرکت های خارجی به منظور از میان بردن کمبود و گرانی آن چیست؟ در این باره، عزت ا... ضرغامی وزیر گردشگری طرفدار و پیشنهاد دهنده این موضوع است. او چندی قبل پس از این که در آبادان بدون بلیت می ماند، می گوید: «چرا نباید از ایرلاین خارجی استفاده کرد؟»

ما هواپیما نداریم اما 50 شرکت هواپیمایی داریم. الان (کشورهای) دنیا با این همه امکانات در نهایت 4 تا 5 شرکت هواپیمایی دارند، ولی ما 50 شرکت داریم. هرکس آمده، یک ایرلاین راه انداخته، هواپیما و دفتر اجاره کرده است. هواپیما را دربست(چارتر) می کنند و قیمت بلیت را هم بالا می برند.

ضرغامی در همان صحبت هایش،  از پیشنهاد برخی از ایرلاین های خارجی خبر داد که علاوه بر پرواز در مسیرهای گردشگری خروجی، برای جا به جایی مسافران داخلی هم اعلام آمادگی کرده اند. ضرغامی می گوید در مقابل پیشنهاد او برای استفاده از ایرلاین ها، برخی از مخالفان بحث را حیثیتی کرده اند. به اعتقاد ضرغامی مشکل اصلا حیثیتی نیست.

او می گوید: کشورهایی که مخالف حضور ایرلاین های خارجی هستند آن قدر هواپیما دارند که نیازی به ایرلاین های خارجی برای تقویت خطوط هواپیمایی خود ندارند. ما هواپیما نداریم و می خواهیم گردشگری را تقویت کنیم. ما می خواهیم درهای ایران را به روی مردم دنیا باز کنیم.

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: مقابله با یک‌جانبه‌گرایی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز چهارشنبه مورخ  ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در رأس هیئتی پارلمانی با بدرقه حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس مجلس، محمود حسینی‌پور، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور و احمدرضا دستغیب، رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس حوزه ریاست و معاونان مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در نشست روسای مجالس بریکس، تهران را به مقصد سنت‌پترزبورگ روسیه ترک کرد.

این سفر با شرکت در مجمع عمومی پارلمانی بریکس و دیدارهای دوجانبه‌ای  با روسای مجالس حاضر در این مجمع شکل گرفت. قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به روسیه برای شرکت در مجمع مجالس کشورهای عضو بریکس گفت: در بریکس بیش از ۲۵۰ نشست کارشناسی در حوزه‌های مالی، پولی، اقتصادی و مسائل فرهنگی، اجتماعی برقرار می‌شود و این فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است که روابط خود با کشورهای بریکس را توسعه بدهد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در بریکس هست آنجا سیستم‌های پولی مالی مستقلی جدا از بقیه سیستم‌های بین‌المللی دارد سیستمی به نام پی دارد که می‌توانند کشورها با هم تبادلات مالی پولی و تجاری خودشان را انجام بدهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه به دعوت رسمی ویاچسلاو والودین، رئیس دومای ملی و همچنین والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون مجلس فدرال این کشور وارد روسیه شد.

وی در فرودگاه پولکووا مورد استقبال رسمی الکساندر دمیتروویچ ژکوف، نایب رئیس و لئونارد اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی (مجلس سفلی) روسیه و دیمیتری واسیلینکو، عضو شورای فدراسیون (مجلس سنا) این کشور و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه قرار گرفت و در دهمین مجمع پارلمانی بریکس که در روزهای پنج شنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳) در سن‌پترزبورگ برپا شد،

حضور یافت. شایان ذکر است تا بگوییم که موضوع این مجمع نقش پارلمان‌ها در تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت جهانی عادلانه بود و پیرامون چشم انداز تقویت همکاری‌های بین مجالس کشورهای عضو بحث و بررسی شکل‌گرفت.

جوان نوشت: نوای لالایی به یاد دردانه امام حسین (ع)

 صدای گریه شیرخوارگان در کل فضا پخش شد، گویی آن‌ها هم می‌دانستند هزاران سال پیش، در چنین روزی در آخرین ساعات نبرد روز عاشورا، زمانی که دردانه امام حسین (ع) از شدت تشنگی نا و رمقی برای شیرخوردن نداشت، تیر سه شعبه‌ای بر گلوی نازکش اصابت کرد و او را به شهادت رساند. بدون شک قصه شهادت حضرت علی اصغر (ع) تا امروز قلب‌های زیادی را به درد آورده،

قصه‌ای که به جرئت غمبارترین اتفاق واقعه عاشورا است. از این‌رو، مادران زیادی در همایش شیرخوارگان حسینی شرکت کردند و به یاد حماسه‌ساز کوچک کربلا، نوای لالالالایی در گوش‌کودک شیرخوار خود خواندند و اشک ریختند.

سال‌هاست که صبح اولین جمعه ماه محرم، حال و هوای دیگری دارد. حال و هوایی از جنس بغض‌هایی که در گلو فشرده می‌شود و اشک‌هایی که به دلیل مظلومیت علی اصغر شش ماهه ریخته می‌شود. روز گذشته به همین مناسبت،

در بیش از ۸هزارو۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان، هزاران مادر و کودک در هیئت و تکایای مذهبی، حسینیه‌ها و مصلا‌ها گرد هم آمدند تا قصه کودک شش ماهه دشت کربلا را در گوش شیرخوارگان خود نجوا کنند و به سوگ طفلی بنشینند که چیزی جز عطش و شهادت در دشت سوزان کربلا حس نکرد. آن‌ها در حالی که کودک شیرخوار خود را روی دستانشان گرفتند، در غم و اندوه حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) کردند.

 آشنایی با راه امام‌حسین (ع)

مادران سوگوار در این اجتماع بزرگ با بستن سربند‌های سبز و قرمزرنگ منقش به نام حضرت علی‌اصغر (ع) بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری پرداختند. یکی از مادران حاضر در این مراسم در حالی که طفلش را روی دستانش گرفته بود و اشک می‎ریخت، گفت: «امروز که خودم مادر یک طفل شیرخوار هستم، بیشتر از قبل فهمیدم که این سوگ برای حضرت رباب، خیلی سخت بوده، آنقدر که بعید است کسی از ما بتواند آن را تحمل کند.»

جام جم نوشت: ایستاده در میدان

پس از اعلام خبر شهادت آیت‌ا...رئیسی و همراهانش، شاید اغراق نباشد اگر بگوییم مهم‌ترین مسأله‌ عموم رسانه‌های خارجی، ملت‌های منطقه و مقامات کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران برای آنها به اشکال مختلف موضوعیت دارد، این نکته بود که نگاه منتخب بعدی ملت ایران و دولتی که او تشکیل خواهد داد به حوزه سیاست خارجی و به‌ویژه موضوع «مقاومت» چه خواهد بود و آیا رویکرد راهبردی تهران نسبت به این حوزه تداوم خواهد یافت یا دستخوش تغییر خواهد شد.

درهمین راستا، از همان بامداد شنبه شانزدهم تیرماه که مشخص شد پیروز انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، مسعود پزشکیان است، بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای داخلی و خارجی با تمرکز بر همین موضوع،

به‌دنبال پاسخ به این سؤال بودند که با توجه به گرایش‌های اصلاح‌طلبانه نهمین رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، سمت‌وسوی تاکتیکی و راهبردی دولت آینده در حوزه سیاست خارجی کدام جهت را نشانه خواهد رفت و مشخصا سرنوشت پرونده‌های مهم مرتبط با ایران به‌ویژه درخصوص «محور مقاومت» چه خواهد شد.

موضع‌گیری‌های پیش و پس از روز انتخابات مسعود پزشکیان در این رابطه اما تقریبا تکلیف را برای آنان که تردیدهایی نسبت به موضوع داشتند برطرف کرد و چنانچه پیش‌تر بسیاری از کارشناسان نیز بر آن تاکید کرده بودند، رئیس‌جمهور منتخب نه‌تنها بر راهبرد رسمی و قطعی کشور در حمایت از محور مقاومت تاکید کرد، بلکه با گفتار و رفتاری موثرتر و محکم‌تر از گذشته، عملا خط‌مشی دولت متبوع را خود در این حوزه به‌صراحت بیان و تبیین کرد.

در ادامه همشهری نوشت:  عکس‌هایی که ضدانقلاب را عصبانی کرد

خشم ضدانقلاب از شکست راهبرد «تحریم انتخابات» هنوز به پایان نرسیده بود که مواضع انقلابی و دیدارهای اخیر رئیس‌جمهور منتخب بار دیگر عصبانیت معاندان را برانگیخت.
پس از اینکه تأکید مسعود پزشکیان بر استمرار حمایت‌های جمهوری‌اسلامی ایران از جبهه مقاومت در دولت چهاردهم با واکنش عصبی عوامل ضدانقلاب در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین و همچنین شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، برخی دیدارهای روزهای اخیر رئیس‌جمهور منتخب نیز عصبانیت معاندان را به‌دنبال داشت.

حضور پزشکیان در منزل شهیدرئیسی، دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رقبای انتخاباتی، ازجمله علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده و همچنین حضور پزشکیان در هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) خشم و واکنش عصبی جریان‌های معاند را به‌دنبال داشته‌است.

حضور در حسینیه هدایت

حضور رئیس‌جمهور منتخب در مراسم عزاداری شب‌های محرم در حسینیه هدایت و دیدار پزشکیان با شیخ حسین انصاریان در حاشیه این حضور، ازجمله برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر بود که بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت.

این حضور اما، خشم ضدانقلاب را به‌همراه داشت و پایبندی پزشکیان به شعائر مذهبی، به مذاق معاندان خوش نیامد. در این میان اما، توصیه مهم شیخ‌حسین انصاریان به رئیس‌جمهور منتخب، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت؛ او به پزشکیان توصیه کرد از افرادی که سبب رنجش او شده‌اند، گذشت کند و این موضوع را به رخشان نکشد. این توصیه شیخ‌حسین انصاریان به مذاق ضدانقلاب خوش نیامد و واکنش‌های عصبی آنان را در فضای‌مجازی به‌دنبال داشت.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: قرار سن‌پترزبورگ

 با بازگشت محمدباقر قالیباف از سن‌پترزبورگ سفر دوروزه رئیس مجلس به دهمین مجمع پارلمانی کشورهای عضو گروه بریکس به پایان رسید. برنامه‌ریزی برای برگزاری بیش از 250 رویداد در سال 2024 به میزبانی روسیه به‌عنوان رئیس دوره‌ای گروه بریکس نشان می‌دهد مسکو عزمی جدی برای ارتقای جایگاه این گروه در معادلات سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو داشته و هدف اصلی این گروه یعنی مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا را بلندتر از گذشته فریاد می‌زند. سفر رئیس مجلس ایران به روسیه بهانه خوبی برای بررسی فرصت‌هایی است که در دل گسترش روابط با کشورهای عضو گروه بریکس نهفته است؛ فرصت‌هایی که تداوم رویکرد فعالانه ایران می‌تواند میزان بهره‌مندی از آن را افزایش دهد.

اولین حضور ایران پس از عضویت رسمی                                                                                                                       

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی پارلمانی به‌منظور حضور در نشست روسای مجالس بریکس به کشور روسیه سفر کرده بود، بعد‌ازظهر جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ به تهران بازگشت. رئیس قوه مقننه در این سفر ضمن سخنرانی در مجمع پارلمانی بریکس و اجلاس بریکس‌پی در دیدارهای دوجانبه با

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و همتایان خود از مجالس کشورهای روسیه، اتیوپی، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و تاجیکستان و رئیس شورای فدراسیون روسیه پیرامون اهمیت توسعه روابط تجاری دو‌جانبه و چندجانبه و استفاده از ظرفیت اقتصادی و ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران در بریکس و شانگهای گفت‌وگو و رایزنی کرد.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
بلیت قطار گران شد؟
ویژگی‌های حضرت عباس(ع) در کلام معصومین
سهم ۴۰ درصدی آموزش‌ مهارتی از آموزش عالی
صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان
تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر جایگاه ویژه سپاه در پاسداری از انقلاب
سخنرانی شهید رئیسی درباره روز تاسوعا +فیلم
یک وسیله مشکوک دیگر از خانه عامل سوءقصد به ترامپ کشف شد
۵ فرمانده ارشد نظامی به پزشکیان در خصوص امنیت ایران چه گفتند؟
فرمانده ای اسرارآمیز و افسانه ای که بارها اسرائیل را شکست داده است
آرژانتین در شب گریه های تلخ مسی قهرمان شد
کدام ویتامین موجب چاقی صورت می‌شود؟
پزشکیان در هیئت ریحانه النبی امامزاده صالح تجریش
دیدار مهم فرمانده کل با رئیس جمهور منتخب
یمن کشتی اسرائیلی MSC UNIFIC را زد + جزئیات
تعطیلی برج میلاد در تاسوعا و عاشورا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top